• Коронавірус
  • Лікування
  • Медицина
  • Здорове життя
  • Психологія
  • Likar24
  • Секс
  • Virobnik.ua
  • Більше
  • укр
  • рус
  • Новини
  • Економіка
  • Showbiz
  • Новини здоров'я
  • Спорт
  • Техно
  • Освіта
  • Travel
  • Фінанси
  • Life
  • Смачно
    • Новини здоров'я
    • Спорт
    • Техно
    • Освіта
    • Travel
    • Фінанси
    • Life
    • Смачно
    • Київ
    • Львів
    • Дім
    • Ідеї
    • Агро
    • Інновації
    • Men
    • Нерухомість
    • Збірна
    • Актив
    • Корисно
    • Розваги
    • Games
    • Інвестиції
    • Дизайн
    • Покер
    • Auto
    • Сім'я
    • Likar
    • Радіо
    • Краса
    • Кіно
    • Lifestyle
    • Fashion
    • Традиції
    • Pets
    • Бізнес
  • Коронавірус
  • Лікування
  • Медицина
  • Здорове життя
  • Психологія
  • Діти
  • Likar24
  • Секс
  • Virobnik.ua

Як побудувати здорові відносини між лікарем і пацієнтом: поради Супрун

20 січня 2020 , 15:51 - Читать новость на русском
Як побудувати здорові відносини між лікарем і пацієнтом
Як побудувати здорові відносини між лікарем і пацієнтом / Pixabay

Ексміністерка МОЗу Уляна Супрун написала п'ять рекомендацій медикам, як можна покращити зв’язок між лікарем та пацієнтом, і що конкретно для цього треба зробити.

Супрун розповіла про дослідження, яке опубліковано на Jama Network. Так, для більшості пацієнтів важливо відчувати зв'язок з лікарем, однак для медиків через велике навантаження, брак часу та адміністративні вимоги буває складно знайти індивідуальний підхід до кожного.

Читайте також: Чи безпечно купувати несезонні "нітратні" овочі: пояснення Уляни Супрун

Відтак пропонуємо переглянути рекомендації для лікарів щодо покращення відносин з пацієнтами. Застосування цих практик суттєво не збільшують тривалість прийому пацієнтів, але мають позитивний ефект на задоволеність лікуванням, зменшення тривожності і стресу серед пацієнтів.

Готуватися до візиту пацієнта

Лікарям рекомендують знайти кілька хвилин часу, щоби підготуватися і зосередитись, перш ніж приймати пацієнта. Ця невелика пауза може допомогти сфокусуватися, перемикнутися з попереднього візиту і покращити увагу. У цей час можна, наприклад, помити руки або зробити дихальні практики. 

Цей підхід також запобігає збільшенню стресу, тривожності та емоційному вигоранню серед лікарів. 

Як побудувати здорові відносини між лікарем і пацієнтом
Як побудувати здорові відносини між лікарем і пацієнтом / Unsplash

Уважно слухати і бути залученим

Використання дружньої та відкритої мови тіла (відкритого положення, погляду в очі, орієнтації положення тіла на пацієнта) зміцнює взаємозв'язок і довіру між лікарем та пацієнтом. Як йдеться у дослідженні, якщо лікар знаходиться в позиції сидячи, ніж стоячи, – це збільшує оцінку пацієнтів та тривалість візиту, впливає на враження пацієнта щодо того, чи лікар їх уважно слухав.

Крім того, варто уникати перебивання. Тоді пацієнти можуть почуватися вільно, надавати більше інформації стосовно свого здоров’я і мати більшу задоволеність візитом. Це означає дати можливість пацієнту розповісти те, що його турбує без переривання, і тоді ставити уточнювальні питання. 

Виділяти і звертати увагу на найважливіше

Лікарю важливо з’ясувати, що найбільше турбує пацієнта та обов’язково проговорити ці питання під час візиту. Проста форма застосування цієї практики передбачає початок прийому відкритим запитанням із запитом до пацієнта описати мету свого візиту: "Що саме вас сюди привело?" або "Яке ви маєте головне питання чи що вас хвилює сьогодні?". Під кінець візиту варто запитати "Чи є ще щось, про що ви хочете розповісти сьогодні?". Такий метод допомагає пацієнту зменшити хвилювання і збільшити рівень довіри до лікаря.

Вивчити особисту історію пацієнта

Цією практикою потрібно враховувати життєві обставини, які впливають на здоров'я пацієнта – метод дає можливість побудувати більш персоналізований підхід, який бере до уваги сімейні, психологічні, культурні, соціально-економічно або ж етнічні особливості кожного пацієнта. Це створює атмосферу спільної присутності, та може безпосередньо впливати на якість надання медичної допомоги.

Визнання успіхів та зусиль пацієнта про здоров'я. Прикладом такого методу може бути використання позитивної мови, висловлення схвалення, співпереживання і заспокоєння, визнання навіть невеликих успіхів, коли це доцільно. 

Брати до уваги емоційні сигнали

На задоволеність пацієнтів також впливає особиста чутливість лікаря, здатність сприймати емоції. Наприклад, медикам рекомендують звертати увагу на зміни в голосі, міміці та мові тіла пацієнта, запитувати як пацієнт почувається, реагувати на емоції та підтримувати людина доцільними висловами.

Більше новин, що стосуються лікування, медицини, харчування, здорового способу життя та багато іншого – читайте у розділі Здоров'я.

Автор: Едуард Хомченко
google news logo

Читайте 24 канал в Google News

Здоров'я Новини Здоров'я Психологія Здорове життя Уляна Супрун

показати всі приховати

Поділитися новиною

    Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
    Головні новини
    • Нове дослідження про наслідки COVID-19: психічні розлади, біль та втома
      13 січня , 22:58

      Нове дослідження про наслідки COVID-19: психічні розлади, біль та втома

    • Найважливіші відкриття в медицині у 2020 році
      30 грудня 2020 , 18:00

      Найважливіші відкриття в медицині у 2020 році

    • Найцікавіші міфи про здоров'я, які ми спростували у 2020 році
      29 грудня 2020 , 20:00

      Найцікавіші міфи про здоров'я, які ми спростували у 2020 році

    Останні Новини
    • Лікарі, які не підтримують вакцинацію проти коронавірусу – не лікарі, – інфекціоністка
      Лікарі, які не підтримують вакцинацію проти коронавірусу – не лікарі, – інфекціоністка
      23:37
    • Щоб підвищити довіру: українські зірки та лікарі вакцинувалися у прямому ефірі
      Щоб підвищити довіру: українські зірки та лікарі вакцинувалися у прямому ефірі
      22:38
    • Новини про коронавірус 4 березня: британський штам в Україні, ефективність CoronaVac 83,5%
      Новини про коронавірус 4 березня: британський штам в Україні, ефективність CoronaVac 83,5%
      21:15
    Більше новин
    Публікації
    Найважливіші відкриття в медицині у 2020 році
    30 грудня 2020 , 18:00 Найважливіші відкриття в медицині у 2020 році
    Едуард Хомченко
    Найцікавіші міфи про здоров'я, які ми спростували у 2020 році
    29 грудня 2020 , 20:00 Найцікавіші міфи про здоров'я, які ми спростували у 2020 році
    Олександр Бевза
    E-mail редакції news24@24tv.com.ua
    • instagram
    • facebook
    • twitter
    • rss
    • telegram
    • Новини
    • Економіка
    • Showbiz
    • Новини здоров'я
    • Спорт
    • Техно
    • Освіта
    • Travel
    • Фінанси
    • Life
    • Смачно
    • Київ
    • Львів
    • Дім
    • Ідеї
    • Агро
    • Інновації
    • Men
    • Нерухомість
    • Збірна
    • Актив
    • Корисно
    • Розваги
    • Games
    • Інвестиції
    • Дизайн
    • Покер
    • Auto
    • Сім'я
    • Likar
    • Радіо
    • Краса
    • Кіно
    • Lifestyle
    • Fashion
    • Традиції
    • Pets
    • Бізнес
    news24@24tv.com.ua
    • Редакція сайту
    • Про нас
    • Редакційна політика
    • Про телеканал
    • Телеведучі
    • Відеоблогери 24
    • Технічна інформація
    • Архів
    • Правила користування сайтом
    • Політика конфіденційності
    • Рекламодавцям
    • Вакансії
    • Контакти
    • Структура власності
    Ми керуємося нормами Закону України “Про рекламу” та власною комерційною політикою. Всі комерційні рекламні матеріали позначені словами “Спецпроєкт“, “Партнерський матеріал“, “Експерт“, “Позиція” й відокремлені від журналістських інформаційних матеріалів 24tv.ua. За достовірність та зміст реклами відповідальність несе рекламодавець.

    Інтернет-виданням дозволяється безкоштовно використовувати цитати (короткі уривки) в обсязі не більше 25 % від обсягу статті (інформації), розміщеної на сайтах Компанії, за умови відкритого гіперпосилання та згадки першоджерела не нижче першого абзацу. Для друкованих видань передрук матеріалів Компанії дозволяється на платній основі та лише за письмової згоди редактора. Для мобільних додатків та SmartTV використання матеріалів дозволяється на платній основі та лише за письмової згоди Компанії.

    Усі права захищені. © 2005—2021, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»

    Made by
    Залиште відгук