Що відомо про резистентність антибіотиків

Стійкість до антибактеріальних препаратів обумовлена їх безконтрольним і частим прийманням. Довгий час вважалося, що спільне використання антибіотиків призводить до перехресної стійкості, однак нова робота німецьких досліджень демонструє протилежне.

Детально Це як вимкнути електроенергію в усьому світі: чому медицина може залишитись без антибіотиків

Зараз ми знаходимося в кризовій ситуації, коли надмірне використання антибіотиків призводить до зростання резистентності, тому деякі інфекції стало важко або навіть неможливо лікувати,
– заявила співавтор дослідження Адіті Батра.

Природа розвитку стійкості пояснюється здатністю патогенів адаптуватися до ліків.

Водночас теорія еволюції свідчить, що адаптація ускладнюється, якщо навколишнє середовище швидко змінюється. Розуміючи це, науковці почали активно вивчати послідовне лікування антибіотиками для уповільнення еволюції патогенів.

Суть відкриття

Вчені протестували 3 різні послідовності приймання антибіотиків для бактерій, що викликають у людини пневмонію та інші інфекції.

Несподівані результати перехресної терапії

Крім того, швидка зміна курсу лікування з одного препарату на інший давала кращі результати, ніж при більш повільній схемі.

Послідовне лікування антибіотиками з одного класу повинно було прискорити розвиток резистентності, але все виявилось навпаки, що це не так,
– прокоментував автор роботи Хинрих Шуленбург.

Перспектива відкриття

Таке розуміння дозволить оцінювати показники спонтанної резистентності компонентів антибіотиків і використовувати їх, як вказівники для створення послідовних протоколів.

Також це повинно підвищити ефективність лікування і знизии ризики розвитку стійкості.

Актуально Антибіотики при коронавірусі не ефективніші, ніж плацебо