До такого висновку прийшли американські психологи, які застосували поняття "морального позерства" (moral grandstanding) до вивчення соцмереж.

Важливо: 8 ознак емоційного насилля в сім'ї

У соцмережах люди чіпляються до чужих помилок, часто висловлюють радикальні погляди і не готові слухати іншу точку зору – все, щоб справити враження.

Як проходило дослідження токсичності соцмереж?

Щоб вивчити поведінку людей в соцмережах, психологи розробили анкету, в якій попросили учасників оцінити за семибальною шкалою твердження на кшталт "Мої моральні / політичні погляди повинні надихати інших" (бажання домогтися авторитету) або "Я ділюся моїми моральними / політичними поглядами, щоб мої опоненти відчули себе погано" (бажання домінувати). Учасників попросили пройти ще кілька тестів. Всього в вибірку потрапили понад тисяча осіб.

Люди самостверджуються в соцмережах
Люди самостверджуються в соцмережах \ unsplash.com

Результати дослідження

З'ясувалося, що бажання мати авторитет було пов'язано з нарцисичною екстраверсією і екстраверсією в цілому, а схильність до домінування – з нарцисичним антагонізмом (готовністю використовувати інших у своїх цілях) і нижчими балами за шкалою свідомості, доброзичливості та відкритості.

Психологи також з'ясували, що мотивація, пов'язана з домінуванням, більше властива тим, хто конфліктує в соцмережах. Нерідко вони діляться якоюсь публікацією, щоб висміяти її автора. Люди, які бажають підкріпити свій авторитет, зближуються в мережі з однодумцями. Їх репости спрямовані на те, щоб представити себе у вигідному світлі.

Більше новин, що стосуються лікування, медицини, харчування, здорового способу життя та багато іншого – читайте у розділі Здоров'я.