Гени SARS-CoV-2 та тодішнього вірусу не збігаються на десятки відсотків й відмінностей у них більше, ніж на 5 тисяч нуклеотидів, про це йдеться у дослідженні, опублікованому на Taylor & Francis.

До теми Чи справді COVID-19 створили люди: міф та правда про лабораторну теорію

У 2015 році світ сколихнула стаття у Nature, яка й зародила теорію змови. Двоє американців та двоє китайських учених з Лабораторії спеціальних патогенів та біобезпеки Уханського інституту вірусології взяли з кажана вірус та, грубо кажучи, поєднали його з вірусом атипової пневмонії 2002-2003 років. Тоді вченим вдалося створити штучний вірус, який вони назвали SHC014-MA15. Дослідники знайшли спосіб інфікувати ним лабораторних мишей, клітини людини та мавпи.

Зазначимо, що цілий ряд наукових груп очікував появи нового коронавірусу атипової пневмонії, оскільки це логічно з точки зору еволюції. Тобто вчені шукали шляхи боротьби з подібним явищем.

Їхнє дослідження отримало шквал критики через те, що "вірус міг би проникнути на зовні". Але ще у 2018 році виявилось, що вчені зуміли створити вакцину проти SHC014-MA15 – її тестували на мишах.

Й на превеликий жаль вчених, новий коронавірус 2019 року пішов не тим шляхом, яким вони очікували. SARS-CoV-2 "кріпиться" до клітин людини за допомогою іншого білка, тому вакцина, створена у 2018 році, виявилася непотрібною.

Перебіг захворювання COVID-19/Інфографіка 24 Каналу

Більше новин, що стосуються лікування, медицини, харчування, здорового способу життя та багато іншого – читайте у розділі Здоров'я.