Про те, як ефективно працювати не виходячи з дому і яким міфам про віддалену роботу не варто вірити, Здоров'ю 24 розповів тренер по особистісному розвитку, сертифікований міжнародний коуч і автор проєкту Free Soul Роман Кириченко.

Також на тему: Як працювати вдома і не втратити продуктивність: досвід IT-компаній

Уся редакція 24 каналу також працює зараз віддалено, тому ця інформація була важливою для нас. Сподіваємось, вона буде цікавою й для інших людей, які дотримуються карантину.

Коуч Роман Кириченко
“У бізнес-середовищі існує думка, що віддалена робота малоефективна, особисто і я так вважав, оскільки раніше бажання змінювати живе спілкування на віртуальне не було ні необхідності, ні бажання”.

Але в ситуації, що склалася стало зрозуміло, що віддалено працювати можуть не тільки айтішники і фрілансери, а й нам з вами також потрібно вчитися це робити. Багато компаній перейшли на віддалену роботу.

Організованість – наважливіше в роботі вдома
Організованість – найважливіше в роботі вдома / unsplash.com

Я був свідком і учасником трансформацій десятків моїх клієнтів. І перш ніж у них змінювалося щось в житті – ми вирішували всі їх внутрішні проблеми. Часто працювали з переконаннями, які не мали нічого спільного з реальністю. Сьогодні постараємося розвінчати міфи про віддалену роботу, – розповів Роман Кириченко.

Міф 1. Можна не витрачати час на зовнішній вигляд

90% офісних співробітників мріють цілком або повністю перейти на віддалену роботу, – до такого висновку прийшли аналітики Bloomberg, провівши відповідне опитування працівників великих компаній по всьому світу.

Опитані офісні працівники вважають, що в першу чергу це дозволить їм підвищити продуктивність – так вважають 35% опитаних. Ще 30% радує можливість самостійно управляти своїм часом і не витрачати його на дорогу і дотримання дрес-коду.

Однак, навіть якщо ви залишилися вдома – зніміть піжаму, приведіть себе в належний вигляд. У робочі години – вимкніть телевізор і вийдіть з соцмереж. Не обов'язково надягати парадний костюм і туфлі. Просто переодягніться в те, в чому ви зазвичай ходите в офіс. Це допоможе налаштуватися на робочий лад.

Слід зазначити, що віддалена робота вимагає від кожного учасника команди значної організованості й самодисципліни. Чіткого планування завдань і вміння відволіктися від домашньої обстановки. Вдома вам все заважає – від улюбленої кішки, до загальної розслабленої домашньої атмосфери, що не сприяє концентрації на робочих питаннях.

Навіть під час роботи вдома, варто мати нормальний вигляд
Навіть під час роботи вдома потрібно мати нормальний вигляд / unsplash.com

Міф 2. Дистанційна робота набагато простіша

Це така ж робота. Не простіше і не складніше! Така ж. У вас можуть виникнути складнощі з організацією простору, в якому багато спокус – полежати, заглянути в холодильник, погладити кота і багато іншого. Якщо з самодисципліною порядок – питань буде мінімум.

Головне, якщо живете не самі, пояснити рідним, що ви не на канікулах, не у відпустці, що у вас, як і раніше, є робочі обов'язки й зобов'язання. Дайте зрозуміти близьким, що це тепер ваш кабінет і ваша "робота" – це дім, попросіть не турбувати через дрібниці.

Коуч Роман Кириченко
“Власникам компаній хочу сказати словами автора книги "Remote. Офіс не обов'язковий" Джейсона Фріда, який писав, що, якщо вам складно відпускати своїх співробітників з офісу. Якщо вам притаманний страх, що вони ні на що не здатні без вашого нагляду, то ви швидше – няня, а не керівник”.

Міф 3. Живі зустрічі не замінять віртуальні

"Як коуч і тренер по індивідуальному зростанню, я був затятим шанувальником живих зустрічей, не хотів переходити в он-лайн і був переконаний, що живі зустрічі не замінні. Змінити думку допомогла ситуація з карантином і перші пропозиції клієнтів перейти в он-лайн формат. На якість і результати це не вплинуло", – розповів Кириченко.

Такі ж приклади він чув від своїх клієнтів. Хоча раніше віддалена робота з командою для багатьох не уявлялася можливою. Тому сміливо дійте й адаптуйтеся в он-лайні.

Коуч Роман Кириченко
“На підтвердження цих слів хочу навести дані дослідження компанії Hays, які показують, що 78% офісних співробітників вважають працівників аутсорсингу повноцінними членами команди, розраховуючи на них і довіряючи в критичних ситуаціях”.

Міф 4. Віддалена робота скасовує звичний робочий день

Комусь може здатися, що під час карантину зовсім не обов'язково працювати з 10 до 18. Але психологи рекомендують дотримуватися звичного робочого графіку – так краще для вашого здоров'я і продуктивності, адже дедлайни й обсяг роботи, найімовірніше, залишилися такими ж.

Інформаційне агентство Bloomberg, проаналізувавши нові умови роботи у світі, коли понад 30% великих компаній перейшло на віддалену роботу через карантин, прийшло до несподіваного висновку. Перехід на віддалену роботу через коронавірус для більшості співробітників – збільшує робочий день.

Прпоросіть, щоб вам не заважали
Попросіть, щоб вам не заважали / unsplash.com

Причина проста – вдома співробітники схильні розтягувати робочий день, працювати вночі. Віддалені працівники в США сьогодні в середньому продовжують виконувати свої обов'язки на три години більше. В Іспанії, Великобританії й Канаді працюючи вдома, співробітники трудяться на дві години довше.

Читайте також: Чи маєте ви можливість працювати з дому: опитування

Для того, щоб синхронізувати роботу, домовтеся з колегами про віртуальні наради тільки у встановлений час, визначте точні терміни здачі робіт для всіх. Встановлюйте дедлайни собі й колегам. Для цих цілей корисними будуть сучасні програми, такі як - Google calendar, Todoist, Trello, Asana і інші. Освойте зручні сервіси для спільних веб-конференцій.

Не нехтуйте часом для обіду і встановіть робочі години, максимально наближені до ваших звичайних. У суботу та неділю намагайтеся не працювати, влаштуйте вихідні і дозвольте собі відключитися від роботи.

Пам'ятайте, що віддалена робота зовсім не передбачає ненормований робочий день.

Чому важливо сидіти вдома
Чому важливо сидіти вдома / інфографіка 24 каналу

Міф 5. Дистанційна команда – крах бізнесу

В IT-індустрії цей міф вже давно розвінчали, але в багатьох компаніях він все ще зберігся, попри вимушений перехід. За статистикою в пострадянських країнах віддалену роботу своїх співробітників використовують не більше 25% компаній.

Основні посади в Україні – IT фахівці, дизайнери, фахівці з маркетингу і реклами, менеджери з продажу. Для порівняння в США, 43% компаній використовують роботу співробітників поза офісом час від часу або на постійній основі.

Коуч Роман Кириченко
“Перехід на віддалену роботу під час карантину – це перевірка злагодженості роботи персоналу. Успіх залежить від того, наскільки правильно співробітники розуміють вимоги до їхньої роботи, відчувають свою цінність і внесок в загальну справу, укладаються в терміни здачі роботи, довіряють іншим членам команди”.

Якщо з цим порядок – віддалена робота піде тільки в плюс для компанії, а також стане легким і комфортним періодом для всіх співробітників.

Більше новин, що стосуються лікування, медицини, харчування, здорового способу життя та багато іншого – читайте у розділі Здоров'я.