У своєму дослідженні група вчених з Інституту Френсіса Кріка, Імперського коледжу Лондона, Королівського коледжу Лондона та Університетського коледжу Лондона виявили, що одна молекула може пригнічувати зв'язування антитіл S-білком коронавірусу. Мова йде про білівердин, які є в організмі кожної людини.

До теми Як швидко зникають антитіла до коронавірусу: нові дані

Вчені виявили, що спайковий білок SARS-CoV-2 міцно зв'язується з білівердином – молекулою, яка надає цим білкам незвичайний зелений колір. І цей процес допомагає білку уникати антитіл.

Науковці помітили це, досліджуючи сироватки крові й антитіла людей, які раніше були інфіковані SARS-CoV-2.

Результати дослідження досить несподівані

• З'ясувалося, що білівердин може пригнічувати зв'язування людських антитіл зі спайковим білком вірусу на 30 – 50%. При цьому деякі антитіла стають неефективними при нейтралізації вірусу.
  • Такий значний вплив був досить несподіваним, оскільки білівердин зв'язується лише з дуже маленькою ділянкою на поверхні вірусу.
  • Під час наступних експериментів група вчених виявила, що білівердин прикріплюється до N-кінцевого домену шипа і стабілізує його таким чином, що шип не може відкритися й оголити частини своєї структури. Це означає, що деякі антитіла не можуть отримати доступ до своїх мішеней, внаслідок чого не можуть зв'язуватися з вірусом і нейтралізувати його.

Коли SARS-CoV-2 вражає легені пацієнта, він пошкоджує кровоносні судини і викликає збільшення кількості імунних клітин. ці ефекти можуть сприяти підвищенню рівнів білівердину і білірубіну в тканинах. А чим більше цих молекул є, тим більше у вірусу можливостей сховатися від певних антитіл,
– заявила одна з дослідниць з Інституту Френсіса Кріка Анначіара Роза.

Науковці продовжать своє дослідження, аби вивчити можливості злому зв'язування білівердину з S-білком коронавірусу.