Про це розповіла на брифінгу в.о. міністра охорони здоров'я Уляна Супрун.
Читайте також: В Україні введуть обов’язкове ліцензування лікарів: основні зміни
Вона зазначила, що МОЗ планує покращити алгоритми диспетчеризації, аби диспетчер отримував виклик і направляв найближчу машину на місце.
Диспетчер буде вводити протоколи – екстрений виклик чи ні. Це дозволить визначити, що це за виклик, яке обладнання потрібно, який автомобіль, в яку лікарню везти і так далі. Також у кожному автомобілі мають бути GPS-навігатори,
– сказала Супрун.
За словами чиновниці, на виклик має їхати автомобіль, який перебуває найближче до місця пригоди, а не той, який прив'язаний до конкретної служби швидкої допомоги.
Супрун підкреслила, що щодня отримує інформацію про те, як медики не встигли приїхати на допомогу, і пацієнт помер.
"Ми хочемо змінити систему надання екстреної допомоги від моменту дзвінка на лінію екстреної допомоги до моменту, коли пацієнта привезли в лікарню", – запевнила вона.
Крім того, планують змінити і склад бригад швидкої допомоги. Зокрема, МОЗ хоче запровадити професії парамедиків, медичних техніків, а також навчати водіїв наданню першої медичної допомоги. Таким чином, всі працівники екстрених служб підвищать свою кваліфікацію. Міністерство також планує підвищити їм зарплату і забезпечити якісним обладнанням для роботи.
Читайте також: Супрун пояснила, які медичні заклади фінансуватимуться за новою моделлю
Проте, щоб система працювала якісно, Супрун пообіцяла покращити взаємодію з іншими екстреними службами, які працюють в Україні – ДСНС, поліцією, а також вчителями та вихователями дитячих садків. Для них проведуть спеціальні тренінги.
При цьому, за словами очільниці МОЗ, процес реформування системи екстреної медичної допомоги нешвидкий і на нього необхідно щонайменше 5 років.