Інакше кажучи, зустрічаючись у реальному житті, ми сприймаємо одне одного комплексно, використовуючи всі органи чуття – повідомляє портал PsyPost, пише 24 Канал.

Також на тему Яких партнерів найчастіше обирають люди із психічними захворюваннями

Нове дослідження краси

У рамках експерименту дослідники запросили 61 добровольця обох статей, які надали свої фотографії, відеозаписи, аудіозаписи голосу та навіть зразки власного запаху.

Ще одна група з 71 особи повинна була анонімно оцінити привабливість за кожним із цих каналів сприйняття окремо – без візуальних підказок. Наприклад, учасники слухали лише голос або оцінювали лише запах, не бачачи фото. Кожна оцінка виставлялася за шкалою від 1 до 7 балів.

Що найбільше подобається людям?

Цікаво, що найбільшу привабливість відзначали у тих випадках, коли об'єднувалось одразу кілька сигналів – тобто коли можна було одночасно дивитись відео і чути голос. На іншому полюсі шкали опинився тілесний запах – його називали найменш привабливим сигналом.

Окремі сигнали – тільки фото, лише голос чи відео без звуку – розташувалися десь посередині. Проте різниця у балах була не такою значною, що свідчить про те, що наш мозок сприймає привабливість комплексно.

Між різними каналами сприйняття існує зв’язок: тих, кого називали привабливими за голосом, часто так само високо оцінювали і за зовнішністю. Найтісніший зв’язок виявили між оцінками обличчя та голосу, а от запах і фотографія корелювали слабко,
– зазначив авторка дослідження, професорка Інсбруцького університету Аннет Ширмер.

Ще одна цікава деталь: запах часто асоціювався із пластикою рухів – можливо, це пов’язано з підсвідомою оцінкою здоров’я чи гормонального стану.

Неочікуваним став висновок про залежність уподобань від соціального контексту. Під час оцінки представників протилежної статі частіше звертали увагу на середньостатистичні риси, а от при оцінці людей своєї статі більше проявлялися особисті симпатії та суб’єктивні фактори.

Це ще раз підтверджує: наша симпатія та відчуття привабливості важливі не лише у романтичних стосунках, а також допомагають будувати дружбу й ділові стосунки.

На завершення автори підкреслюють: у дослідженні брали участь лише молоді здорові дорослі, а всі експерименти проводилися у лабораторних умовах, що дещо відрізняється від повсякденного життя.