Конфлікт між депутатами
Сисоєнко: сьогодні існує політичний конфлікт – є група народних депутатів, які вважають, що міністр охорони здоров’я Олександр Квіташвілі повинен піти у відставку. Законодавчі ініціативи МОЗу гальмуються і робиться все можливе, щоб реформа не відбулася. В травні цього року була зареєстрована постанова про відставку Квіташвілі від "Опозиційного блоку". Цю постанову під час розгляду профільним комітетом було підтримано багатьма депутатами – зокрема Ольгою Богомолець, представниками Радикальної партії та "Опозиційним блоком".
Відбувається політична боротьба за посаду міністра охорони здоров’я.
Сисоєнко: вчора я звернулася до голови профільного комітету з вимогою якомога швидше зібрати засідання і розглянути запропоновані міністром законопроекти. Депутатам ці реформи не потрібні, вони хочуть спаплюжити роботу всього комітету.
Автономне фінансування лікарень
Зуб: медична реформа є першочерговою. Але люди не вірять ні Кабміну, ні парламентарям, що вона взагалі може відбутися. Автономізація лікарень – це правильне рішення. Це означає, що ці установи в яких буде більше пацієнтів будуть отримувати більше грошей, де менше – навпаки. В цьому випадку установи будуть зацікавлені в тому, щоб саме до них приходили пацієнти. Люди висувають дві претензії до лікарень: якість наданих послуг та вимагання грошей.
Лікар сьогодні змушений заглядати в кишеню до пацієнта і просити грошей. 50% пацієнті самостійно несуть гроші – це ганебно для суспільства.
Зуб: в нас досі існують радянські норми – терапевтичний прийом пацієнта займає 7 хвилин, хірургічний – 12. Ми вимагаємо, щоб ці норми переглянули.
Сисоєнко: в цих законопроектах не йдеться про приватизацію, а йдеться про створення неприбуткового підприємства. Ми не порушуємо норму Конституції про безоплатну медицину. Держава повинна взяти на себе фінансову відповідальність за мінімальний пакет медичних послуг.
Наслідки медичної реформи
Зуб: якщо через неввічливість реєстратора лікарня втратить пацієнта – то такого працівника звільнять. Автономізація дасть стимул, щоб всі працівники поважали пацієнта.