Про це говорять організатори другого Міжнародного форуму власників та керівників приватних клінік. Тепер медикам пропонують змінити старий, ще радянський, підхід до лікування, бо центром уваги має бути людина.

Сучасні пацієнти потребують вибору. Сьогоднішні пацієнти вони не люблять "большую шапку", яка їм скаже іди туди і роби ось так або роби ось так. Сьогодні люди самі повинні приймати рішення. І якщо нам вдасться донести до наших керівників те, що сьогодні вирішують люди, а вони їм повинні представити ті чи інші варіанти лікування – це вже буде першою перемогою,
— зазначає засновник мережі стоматологічних клінік "Клініка Заблоцького" Ярослав Заблоцький.

Майстер-класи для менеджерів приватних клінік відвідали керівники 200 лікувальних закладів України. Тут говорили відверто про медицину, як відповідальний бізнес. Власним досвідом з українськими фахівцями ділилися колеги з ЄС.

Пацієнт приходить і каже: "Я хочу вініри". Ми, потрібно чи не потрібно, робимо вініри і беремо гроші. А ось це, я думаю, потрібно скорегувати. Бо те, що хоче пацієнт і що йому потрібно – це іноді різні речі,
— переконує власник стоматологічної клініки в Болгарії Петар Дучев.

На разі в Україні не більше 5 % недержавних медичних закладів. Попри невелику кількість клінік – конкуренція – висока. А от якість послуг ще потрібно поліпшувати, говорять експерти.

В Україні дійсно конкуренція величезна, але ця конкуренція не якісна. Треба шукати свої ключові компетенції і для цієї медичної сфери це вдвічі важливіше, ніж для будь-якої іншої. Коли ви розумієте свою ключову компетенцію, ви її шліфуєте, розвиваєте, стаєте майстром і тоді ви стаєте конкурентоспроможними,
— каже експерт із маркетингу Ігор Гут.

Аби гідно конкурувати маркетологи радять керівникам клінік обрати власну спеціалізацію та вдосконалювати якість роботи.