Крупним планом: Чому "швидка допомога" їде повільно?

30 липня 2013, 23:00
Читать новость на русском

Зношені на 75% спецавтівки в областях виїжджають на невідкладні виклики - рятувати життя.

У центрах "швидкої" бракує діагностичного обладнання

Бракує в центрах "швидкої" і діагностичного обладнання та медпрепаратів для реанімації: приміром, на всю станцію в Дебальцевому, що обслуговує три міста, один кардіограф.

До того ж з травня тут скоротили графік роботи екстрених бригад. Це при тому, що астматики та люди із серцево-судинними захворюваннями викликають "швидку" двічі на тиждень.

Через технічний стан машин не вдається рятувати життя

Лікарі стверджують, що технічний стан машин швидкої не дозволяє їм вчасно приходити на допомогу.

"Бувало, що машина попадалася старенька. А вона серед дороги стає, або дуже слабко їде. Бувало, що ми не доїжджали просто. От і все",- каже фельдшер бригади швидкої допомоги Євген Лєрман.

Покращити ситуацію має черговий бюджетний транш у розмірі майже мільярд гривень, призначений на оновлення автопарку екстреної допомоги. Нагадаємо, що перед Євро-2012 Міністерство охорони здоров'я закупило 286 автомобілів для так званих пілотних регіонів. Тепер Президент підписав зміни до державного бюджету, які передбачають виділення ще 922 мільйонів гривень для закупівлі більш ніж 1000 спеціалізованих авто.

Планують закупити звичайні машини "швидкої" і реанімобілі

Планують закупити автомобілі двох типів: звичайні машини швидкої допомоги та реанімобілі, здатні підтримувати життєдіяльність людини протягом декількох годин.

Однак як в Україні витрачають державні кошти, ні для кого не секрет. Навіть, коли ідеться про життя людей. Нещодавно в Сімферополі прокуратура виявила факт закупівлі автомобілів швидкої медичної допомоги за завищеною ціною. Автівки марки "Рено" у 2012 році придбали на більш, ніж півмільйона гривень дорожче за їхню вартість.

У Міністерстві охорони здоров'я Криму кажуть: провадження відкрито, але оскільки звинувачень не висунуто, нікого й не карали. В територіальному центрі екстреної медицини всі працюють, як і раніше.

Закупівельні ціни можуть завищити, переможця - визначити заздалегідь, - експерт

Зловживань під час нового тендера не уникнути, - переконані експерти-медики. Закупівельні ціни можуть бути завищені, а переможець - визначений заздалегідь.

Українські автовиробники вже розпочали боротьбу за мільярдне держзамовлення. Автомобілі швидкої допомоги, що їх пропонують, – це модифікації відомих іноземних марок.

"Припускаю, що цей обсяг буде ділитися між виробниками, які існують на ринку, а їх близько 4-5 підприємств. Вартість автомобіля категорії "В" не перевищуватиме 600 тисяч, а категорії "А2 "- 500 тисяч гривень... В будь-якому випадку ціни значно нижчі за ті, які були представлені іншими компаніями в 2012 році", - каже комерційний директор компанії "АІС" Віктор Коваленко.

Буде оновлена лише невелика частина автопарку "швидких"

Переможці тендера мають бути визначені до кінця вересня. Служби екстренної допомоги розраховують отримати нові авто на початку 2014 року. Втім, мільярдна закупівля дозволить оновити лише п'яту частину автопарку швидких, який нараховує 5 тисяч машин.

"Разом з тим, що ми закуповуємо нові автомобілі, на лінії лишаються старі. Які, на жаль не укомплектовані всім необхідним. Там нема дифибрилятора, там старі кардіографи... Ці автомобілі певний час будуть використовувати. І люди будуть працювати на цих автомобілях", - директор УНПЦ екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Михайло Стрельников.

Нагадаємо, з початку року в Україні діють нормативи, згідно з якими в екстренних випадках швидка допомога зобов'язана приїхати через 10 хвилин після виклику в місті і через 20 хвилин у сільській місцевості.