Чому не варто гнатися за популярністю так званих "суперфудів"
Ідея, що деякі харчові продукти можуть мати величезну користь чи сприяти швидкому схудненню, часом має дуже привабливий вигляд. Відтак, це часто змушує людей витрачати великі кошти на певні популярні продукти, користь від яких не завжди є настільки унікальною, як стверджують її популяризатори.
Як пише виконувачка обов’язків міністра охорони здоров’я Уляна Супрун на своїй сторінці у Facebook, мовиться, зокрема, про так звані "суперфуди".
Читайте також: Наскільки є корисною популярна вода, збагачена воднем
"Суперфуди – це продукти, які містять високу концентрацію поживних речовин та збагачені великою кількістю мікроелементів, вітамінів і мінералів. Зазвичай це екзотичні фрукти, овочі, ягоди, насіння чи зерна, які начебто здатні принести величезну користь для здоров‘я. Науковці ж стверджують, що цінність цих продуктів є значно перевищеною, а їхні виробники використовують маркетингові хитрощі задля збільшення прибутків", – підкреслює вона.
За її словами, Європейське агентство з безпеки харчових продуктів (EFSA) переглянуло дослідження щодо поживності таких продуктів та не знайшло настільки реальних доказів їхньої користі для здоров‘я, як стверджують її виробники.
Так, до прикладу, зауважила чиновниця, Cancer Research UK зазначає, що поки існує мало наукових доказів, що саме ці продукти здатні зменшувати ризики появи онкологічних захворювань, щоправда, виробники суперфудів часто вказують, що це навпаки.
Натомість попит на такі корисні продукти зростає глобально у великих темпах. За даними одного з досліджень, у світі з 2011 по 2015 роки попит на супер-їжу зріс на 202%. У багатьох країнах світу люди купують такі продукти лише через напис на них "суперфуд". У Великій Британії – це 61% опитаних , у США ця тенденція – також досить поширена: з 2015 року їхній продаж зріс на 36%. Популярними вони є і в Німеччині, Австралії, Канаді та Франції. Такі результати – зайве підтвердження того, що модні тенденції та реклама суттєво впливають на вибір споживачів, і за "здорові" продукти вони готові платити більше,
– розповідає Супрун.
Щодо України, як переконує очільниця МОЗ, такі продукти лише нещодавно почали набувати популярності.
"На полицях в магазинах можна побачити продукти з екзотичними назвами, наприклад, ягоди годжі, чіа, кіноа, спіруліна чи фізаліс. Деякі з них справді мають високу поживність, вміст вітамінів і мінералів та є потенційно корисними. Втім, не можна стверджувати, що вони мають беззаперечну користь для всіх. Тому, якщо Ви вирішили додати до свого раціону щось нове та екзотичне – будьте уважні. Варто зважати на те, що продукти, які називаються суперфудом, не завжди мають очікувану поживну цінність, а для когось можуть бути навіть протипоказаними. Тому, краще проконсультуйтесь зі своїм лікарем, щоб уникнути будь-яких ризиків для здоров’я", – підсумувала вона.
Нагадаємо, раніше Уляна Супрун розповідала, як музика може покращити здоров’я людини. За їїс ловами, вона вже стала окремим напрямком терапії та її застосовують додатково у різних видах реабілітації та лікування пацієнтів.
Більше новин, що стосуються лікування різноманітних захворювань, медицини в Україні, здорового способу життя та харчування, вагітності та пологів, відкриттів у сфері медицини та багато іншого – читайте у розділі Здоров'я.