Заборона на продаж арома цигарок і рідин для е-сигарет: набрав чинності "антитютюновий" закон
Від сьогодні в Україні набули чинності нові обмеження щодо тютюнових виробів. Зокрема, відтепер передбачено відповідальність за куріння електронних сигарет у громадських місцях.
Мова про норми закону № 1978, якими внесено чимало змін до антитютюнового законодавства, повідомляє Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. 24 Канал розповідає, що зміниться і яка відповідальність за порушення норм передбачена.
Дивіться також Все більше українців відмовилися від куріння: статистика МОЗ
Які зміни почали діяти
- заборона реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет і рідин до них;
- заборона куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією до куріння звичайних цигарок;
- заборона виробництва (окрім на експорт), гуртової та роздрібної торгівлі й імпорту для реалізації в Україні цигарок, що містять смако-ароматичні добавки.
Заборона продажу стосуватиметься:
- тютюнових виробів та рідин до електронних сигарет із псевдокорисними (вітамінами) та енергетичними (кофеїном, таурином) добавками. Також із добавками, що роблять викиди кольоровими й полегшують вдихання диму або засвоєння;
- цигарок, тютюну для самокруток та е-сигарет зі смако-ароматичними добавками. Також такі добавки будуть заборонені в будь-яких компонентах виробів;
- якщо фільтр, папір або капсула в тютюнових виробах дозволяють змінювати запах чи смак;
- рідин до електронних сигарет з обʼємом контейнерів більше ніж 10 мілілітрів, а також якщо вміст нікотину перевищує 20 міліграмів в 1 мілілітрі.
Відповідальність за порушення
Порушення закону щодо продажу передбачає штраф розміром 20 тисяч гривень, а за повторне порушення протягом року — 50 тисяч грн.
Окрім реклами, зміни забороняють спонсорство тютюнових виробів та електронних цигарок. Ідеться про спонсорство телепередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, програм чи окремих осіб з використанням торговельних марок таких виробів.
За порушення вимог статей 16, 16-1 чи 16-2 цього закону передбачений штраф розміром 30 тисяч гривень, у разі повторного порушення протягом року — 50 тисяч гривень.
Довідка. Норми "антитютюнового законодавства" відповідають Рамковій конвенції ВООЗ щодо боротьби з тютюном і директиві 2014/40/ЄС, які передбачають обмеження застосування маркетингових технологій для підвищення привабливості тютюнових виробів, стимулювання продажу та створення ілюзії меншої шкоди від них.Зауважимо, що ці зміни до закону уряд ухвалив ще у грудні 2021 року.