Перша літера прізвища впливає на нашу успішність в навчанні
Джерело:
Management ScienceЯкщо вчитель оцінює роботи студентів у порядку, що відповідає алфавітному розташуванню їхніх прізвищ, то положення в цьому списку може впливати на підсумкову оцінку. Так, ті, хто є на початку, отримують вищі оцінки, ніж ті, хто наприкінці.
Успіхи учнів і студентів у навчанні можуть залежати від багатьох різних факторів. Брак сну може призвести до зниження успішності, тоді як індивідуалізований підхід до навчання може підвищити її. Величезну роль грає також довкілля, де ростуть і живуть учні.
Також на тему Чому в підлітків так часто виникають суїцидальні думки
Нове дослідження успішності
Вчені з University of Michigan у США виявили, що оцінки студентів залежать не тільки від рівня їхнього інтелектуальних здібностей, але й від послідовності, в якій викладач перевіряє та оцінює їхні роботи. Так, студенти, які були в кінці списку, як правило, отримують нижчі оцінки, ніж під час перевірки у випадковому порядку.
У процесі дослідження було проаналізовано понад 31 мільйон записів про оцінки, які викладачі University of Michigan виставляли своїм студентам у системі управління навчанням (LMS) Canvas. У вибірку увійшли бали за 851 582 роботи, які було завантажено 139 425 студентами та перевірено 21 119 викладачами з 2014 по 2022 рік.
Прізвище має значення
З'ясувалося, що при оцінюванні робіт в алфавітному порядку студенти, прізвища яких починаються на літери A, B, C, D або E, за 100-бальною системою в середньому отримували на 0,3 бала більше, ніж під час перевірки у випадковому порядку. Аналогічно оцінки тих студентів, чиї прізвища починаються на інші літери, були нижчими на 0,3 бали.
Це призвело до різниці в 0,6 бала, яка не була пов'язана з якістю роботи студентів. Попри те, що ця різниця може здатися незначною, вона вплинула на загальну успішність студентів і, отже, на їхню майбутню кар'єру.
Коли викладачі оцінювали роботи починаючи з кінця алфавітного списку, все відбувалося навпаки. Вищі бали, ніж при перевірці у випадковому порядку, виставляли студентам з прізвищами на W-Z, а до початку списку оцінки ставали нижчими, ніж могли б бути. Це підтверджує, що бал за виконане завдання залежить не тільки від якості роботи, а й від черговості виставлення оцінок.
Дослідники вважають, що такий розподіл оцінок пов'язаний з тим, що до кінця оцінювання робіт викладач стає втомленим і втрачає концентрацію. Коли людина довго зосереджена одному завдання, його когнітивні здібності з часом природно знижуються.